Współcześnie zarządzanie przedsiębiorstwem znacznie częściej jest związane z koniecznością powierzenia niektórych zadań zewnętrznym podmiotom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka ma na tyle przeszkolonych członków administracji, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Z tego powodu znacznie częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej kwestii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy projekt konstruują od zera. Tak właśnie jest w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie także cel konstruowania takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są również cykliczne narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno liczbowe jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są równocześnie wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. Materiały drukowane – koncepcja, projekt, opracowanie graficzne, produkcja. Można więc efektywnie wykorzystać je w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.